söndag 19 juni 2011

Tävling: Sommarklöver

Hejsan!
Just när man vant sig vid att klaga på värmen och den gassande solen försvann den och alla väderfixerade svenskar (i mina krokar i alla fall) får klaga på kylan och regnet i stället ;-)
Nu är det äntligen tävlingsdags igen! Och nu föll lotten på mig att hitta på ett tema. Och vad är väl bättre inspiration än sommaren? De blå himlen och vattnet, den gröna växtligheten, blommorna och inte minst solen har jag använt som ingredienser i månadens tävling:

Till den här tävlingen kan du göra en layout, ett kort eller altra något.


Följande måste finnas med på ditt alster: Färgerna grön och blå ska finnas (och synas tydligt) på alstret. Minst tre blommor . Slutligen ska det finnas "sol" med i rubriken, oböjt, böjt eller hopsatt som del i ett ord. Däremot är det inget krav på att det ska vara ett somrigt alster, bara de somriga ingredienserna finns med!


Vill du göra egna blommor så finns inspiration bland annat här, här, här, här och här.
Senast 15 juli vill vi ha ditt bidrag. Skicka en bild på alstret i jpg-format till info@dalascrap.se och skriv sommarklöver i ämnesraden, bifoga namn och en e-postadress så vi får tag i dig om du vinner scrapshopping i Dala Scrap & Sånts butik.


Vinnaren belönas med 200 kronor att shoppa för.
2:a pristagaren får 100 kronor.


3:a pris är shopping för 50 kronor.


Vinnarna utses av Katarzyna och DT-gänget. Pyssla på, vi ser fram emot era alster!

2 kommentarer:

  1. Jag har gjort en LO som bidrag
    och har mailat er och länkat
    i min blogg hit till utmaningen
    http://olsi.blogg.se/2011/july/en-sommar-lo-pa-elliot.html#comment

    Ha det gott alla.
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort ett bidrag; har skickat det med mail redan hoppas jag...

    http://lavikingascrapp.blogspot.com/2011/07/sol-y-sombra-en-el-palacio-vergara.html

    M v h,

    La Vikinga / Charlotta

    SvaraRadera