tisdag 29 mars 2011

Pimpa stansblomman!


Det finns så många olika blomstansar i scrapvärlden. Och har man köpt en använder man den gärna om och om och om igen. Och hur mycket man är gillar den så kan det faktiskt bli lite tjatigt efter ett tag. DÅ gäller det att sätta fart på hjärncellerna och komma på variationer.
Här kommer mitt förslag på variation på en fiskars stans...


Ta den kära stansen och välj papper i en-två- eller tre färger.

Stansa upp tre blommor per önskad blomma. Dvs. vill du ha tre blommor behöver du stansa ut nio. 



Sedan böjer jag upp varje blomblad. Jag använder tumnageln.

Sedan sätter jag ihop blommorna tre och tre med en brad eller lim. Ett tu tre som en ny blomma av en gammal. Och här blir variationen oändlig ;)

2 kommentarer:

  1. Vi har i butik den typen av stans i flera strl så kika in! Tack för ett bra inlägg Malin!

    SvaraRadera
  2. Å tänk alla möjligheter som uppstår med olika storlekar :)
    Variera och kombinera, här går det ju att enkelt och snabbt få olika blommor i önskad färg och/eller mönster.
    Å jag dregglar nästan ;)

    SvaraRadera