onsdag 22 juni 2011

Min tolkning av månadstävlingen

Hejsan!
Jag blev sugen på att göra ett eget bidrag till tävlingen, även om jag naturligtvis inte tävlar. Så här tolkade jag min utmaning: Jag har använt mönsterpapper My little shoebox: Away we go - Vroom, Away we go - Wrong direction circle, Flying high - Miles high, Imaginary friends - Monster mash och Eco Park: Playground - heads up. Blommorna har jag gjort själv ur papper från My little shoebox. Beskrivningen hittar du här. Den här gången har jag gjort lite annorlunda. Jag har stansat ut blommor i två storlekar (1 och 1,5" tror jag att det är) i den här stansen. Sen har jag klippt in mot mitten mellan varje blomblad. Sen fuktade jag blommorna och gjorde samma som i beskrivningen. Jag stämplade tre textrutor med Basic Greys Clearstampset. Bakgrunden är vit Bazzil cardstock.


Fotot och den vita textrutan sitter på distanskuddar. De stora bokstäverna är från Eco Park och de små är privata. Liknande från Glitz finns i shoppen. I blommornas mitt har jag använt egna knappar och knytt en rosett av garn i den. På ändarna har jag satt lim för att de inte ska gå upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar