tisdag 22 mars 2011

Våga ta klivet till nya nivåer!


Hur ofta sitter man inte och surfar runt bland diverse scrap-bloggar? Hur ofta ser man inte kort/LO`s/alter som är sååå snygga och så tänker man: så där vill jag göra!
 Och så sätter man sig för att skapa och fegar ut...
Åtminstone så händer det mig ganska ofta och för inte så länge sedan såg jag en underbar LO som vår vän Julia hade gjort. Jag blev oerhört inspirerad och sugen på att använda mig av nedsänkningen på en av mina LO´s. Jag har väntat, å tittat å undrat: kan jag? Tillsist gick jag som en nykär tonåring runt kondomhyllan ;) Igår slog jag näven i bordet å bestämde mig för att göra det. Det fick helt enkelt bära eller brista. Det kan ju inte bli annat än fel och då får man gå vidare utifrån det.

Dessa foton är på mig och min man när vi var så där tokigt nykära och ögonen glittrade. För andra gången och som vuxna :)

Jag framkallade bilderna i Sepia och den nyansen passade fint med de underbara tonerna i Fancy pants designs serie Happy together. Som bakgrund använde jag "Make me smile", som detaljer "HT strips" samt "cards". Blommor från Prima. Spetsen kommer från min mammas gömmor. Hon kom faktisk förbi med en syburk med blandade knappar, spetsar och band. Jag minns burken från min barndom och många av dessa föremål kommer nog från den tiden också :) Ängeln kommer från en vinflaska.
Så när du skapar ta en titt i gamla gömmor!
Men nu till ämnet!
Det som inspirerade med Julias LO var, som jag tidigare nämnde, att hon skurit ut en ruta och sedan sänkt ned denna på sitt bakgrundspapper. (Var ju tvungen att fråga hur hon gjort) Och sedan kom våndan...
Klarar jag, fröken amatör, att göra något sådant "avancerat"? Utan att prova skulle jag aldrig få veta så jag valde att använda mig av denna teknik på fotona. Först skar jag ut två ovaler, klistrade fotona på en bit cardstock och fäste på bakgrundspappret med distanser. Å vet ni vad? Jag kunde också :) Det ger verkligen ett otroligt djup i LO´n. Jag passade även på att använda det underbara pappret Core´dinations Cardstock- wihte wash som ram.

Så återigen, VÅGA PROVA!

1 kommentar:

  1. Den vart ju superfin! Härligt! Jag blir oxå inspirerad att prova... :)

    SvaraRadera