torsdag 1 april 2010

Två små tjejer såg dagens ljus .....

Dels har jag två små tjejer men det är inte dem det handlar om denna gången. Två nära väninnor till mig fick två ljuvliga små tjejer inom loppet av en vecka. En Elvira och en Iris. Vackrare namn får man leta efter, skulle vara Emilia och Alicia som mina små heter i så fall. Flickorna till ära väcktes skaparlusten. Till Elvira gjordes ett lite fräckare grattiskort, lite för att det inte är familjens första lilla tjej. Ester såg dagens ljus -06 och är nu en mäkta stolt storasyster. Tyckte att det kändes lite roligare att skicka något käck och väldigt färgglatt, därav detta kort (dessutom passar den gröna basen till tjejens ärtiga röda kalufs);

Till detta kort har jag använt mönstrade papper ur Making Memories "Flutter" så även med dekorationerna. De enfärgade papperna är Bazzill Bling och Bazzill Dots.

Till den andra lilla donnan får det bli ett lite mer traditionellt rosabetonat grattiskort. Det är ju trots allt familjens första barn och dessutom var hon så liten och näpen att ett ljuvt litet kort kändes mer rätt. Ibland är det helt enkelt rätt att vara mer traditionell....(presenten kommer inte att vara det).








Bakgrunden är baksidan på ett FancyPants reapapper sedan är det die cuts cirkel från Making Memories "Flutter", samt minirosor och ett spetsband. Alfabeten är även det ur serien "Flutter". Lite bling jag hade hemma och ett My Little Shoebox Alfabet Mini.


Jag är så glad för dessa familjer skull att få ett barn är så stort och faktiskt magiskt. Lycka till med era småtjejer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar