onsdag 28 april 2010

Produktiv mässa...

Kort- och scrapmässan den gångna helgen i Avesta var så otroligt rolig. Att få ägna sig två dagar åt att bara få scrappa och skapa är man inte bortskämd med. Riktigt produktiv lyckades jag oxå vara. Tre LO, ett kort och en ask blev om inte helt klara så nästan. Avslutande finish på asken och en LO gjordes i efterhand.
Papperskraftverkstan från Avesta var där och som medlem satt jag med dem och pysslade. Ett roligt och skönt gäng. Min inspiratör Julia var givetvis närvarande och min andra inspiratör Louise kom förbi en sväng. Alla var taggade att skapa och flera från föreningen tog hem olika vinster i tävlingarna. Jag lyckades inte men var inte ledsen för det. Det gick inte med så mycket trevligt folk omkring sig. Lite exempel på alster som skapades;


 Denna ask är den första jag någonsin gjort. Jag har varken motivstämplat eller skapat annat än kort eller LO´s tidigare så jag är ganska nöjd med resultatet. Papperna är ur Basic Greys gamla serie Eva och en svart swirl från "Say it in Swirls". Stämpeln är hÄnglar & stÄnglars BugHug minikit. Färglagd med Promarkers, oxå en nyhet för mig, en mycket rolig sådan.



Detta kort skapades med de saker som fanns i det välkomstkit samt tävlingskit som vi erhöll på mässan. Även denna stämpel kommer från hÄnglar & stÄnglar. En ny favorit hos mig. Tänk att detta med motivstämpling kunde vara så roligt. Pojkens prickar glazades och fick det fick en läcker effekt som tyvärr inte syns på bilden.



 Vår underbara Emilia bjuder ständigt på sig själv. Hon är nästan ständigt glad och en mycket social liten tjej. Hon är också väldigt mycket tjej, en riktig liten prinsessa. När pappret "Girly girl" från Fancy Pants kom hem kändes det ganska självklart att det skulle användas. Tillfället kom på mässan. Samtliga papper som använts till fotomatta, bokstäver och journaling kommer från samma serie i Fancy Pants. Quickutz Giftset "Reuse" alfabet användes för att stansa ut titeln och kronan kommer från Giftset "Flirt". Mycket användbara set med många olika stansar som kan användas till väldigt mycket. Swirlen låg och skräpade i scrapväskan och de söta fjärilarna var en gåva.

Skaparlusten väcktes under mässan och suget efter att pyssla är enormt. Men veckan tillåter inte riktigt detta. Ett barn fyller år och vi väntar besök så fokus får vändas mot det istället, men nästa vecka så ska jag nog hitta utrymme att scrappa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar