måndag 4 juli 2011

Vad kan de ha i kikarn?

Hejsan!
Som sagts i tidigare inlägg hade vi en DT-träff i butiken i början av sommaren. Det scrappades flitigt, och denna sida gjorde jag (nästan helt färdig) på träffen: Bakgrundspappret med hjärtan från Echo park blev jag kär i. Supersött och användbart, eftersom det har så många olika färger på hjärtana att de matchar många papper. Det grönrandiga Echo park-pappret är en storfavorit bland många av oss, och även om etiketterna är jättefina så lockar den gröna "baksidan" ännu mer. Jag passade på att köpa ett till, för jag kommer garanterat att använda det fler gånger! Kanterna på papprena har jag ruffat till med kantskrapare och fluid chalk. Rubriken är skriven i små bokstäver från Glitz och stora härligt gula från Pink Paislee.

Jag gjorde en egen blomma igen, i papper från My minds eye - Alphabet soup: star bright och zoofari. Den här gången fuktade jag med ofärgad glittrig glimmer mist. Gör inte det. Jag upprepar: Gör det inte! Jag fick massor av glitter på fingrarna och fick tvätta mig flera gånger för att inte lämna glittriga fingeravtryck överallt. Dessutom gned jag bort glittret från pappret. Dumt. Nej, fukta med vatten, forma blommorna som jag beskrivit här och spraya allt vad du orkar med glimmermist när de är färdiga (innan lagren monteras ihop).

De blå blommorna var vita (från samma förpackning som jag använde till den här sidan) och jag har färgat in dem med glimmermist i blå-turkosa toner från Sand&Surf-kitet.

Lejonet i den blå blommans mitt är urklippt ur My minds eye: Alphabet soup - zoofari, som jag satt bakom fotot, ena sidan med de söta djuren och den andra med det turkosa fejkträådrade mönstret.
Jag har använt stickers från Echo park: fotohörn, "notes" på fotot och små blommor i mitten av den egengjorda blomman och den blå som sitter ovanför. På den egengjorda blomman har jag dessutom satt en liten blomma från Prima. På den översta blomman sitter en liten blingsten från Papermania i mitten. Klistermärkena verkar vara slut i butiken med det finns jättemånga andra snygga kvar :-)

Psst! Du har väl inte missat månadens tävling. Oj! Har du det? Ingen fara, du har gott om tid på dig. Ett foto på ditt alster ska vara inlämnat 15 juli. Mer om tävlingen hittar du här. Vill du se hur jag tolkade tävlingen kan du titta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar