onsdag 25 maj 2011

Mäkta stolt gudmor!

I fredags blev min gudson 1 år! Hur stolt får man vara över ett barn som inte är ens eget? Jag har mina fina töser som jag avgudar över allt annat, men den här lille grabben har stulit mitt hjärta oxå! Tyvärr har föräldrarna valt att bosätta sig i andra änden av landet så vi fick inte njuta av honom i fredags, men tack vare moderns flitiga bloggande följer jag det lilla livet nästan dagligen ändå. Ludvig, 1 år, och kan redan massor, gå, äta själv, klättra, reta upp katterna, busa med mamma & pappa och sist men inte minst, stjäla allas hjärtan som möter honom. Givetvis har jag fått lov från modern att visa upp honom här, allas vår kronprins....
Till hans födelsedag gjordes givetvis ett kort, det är det som är själva blogginlägget ;), var bara tvungen att skryta lite....
Kortets bakgrund är vanlig brun cardstock, Sedan har jag valt Fancy Pants "Hodgepodge" som mönstrat papper. Den lilla biten mönstrat papper är baksidan på ett restpapper jag hade hemma, vet ej namnet. Bokstäverna + ettan kommer från Pink Paislees underbara alfabet i foam. Blinget är Papermanias "Aqua", braden i bandet är privat och bandet är oxå det.

Stämpelmotivet kommer från The Greeting Farm och är lånat, färglagt med ProMarkers. Har använt med av Glossy Accents för att synliggöra knapparna och kepsknoppen lite extra. Ett enkelt medel att använda för att förhöja, synliggöra eller bara dekorera något, drygt är det oxå!

Insidan av kortet är är 2 mönstrade papper. Dels baksidan på Fancy Pants "Hodgepodge" sedan är det både fram och baksidan på Fancy Pants "Strips", där har jag även klippt ur den rara pandan. Bokstäverna finns liknande från Glitz i butiken.
Kortets in och utsida antog helt olika stilar, men jag var tvungen att ha med både stämpelmotivet och pandan och på samma sida gjorde det sig inte alls så det blev en kompromiss!

//Katarzyna

1 kommentar:

  1. Vilket underbart kort! Å stolt det får man alltid vara, över precis vad man vill :)

    SvaraRadera