tisdag 19 april 2011

Kort svammel från sjukbädden.

Ja, när man minst anar det slår feber och förkylning klorna i en. Må hända att jag varit lite för snabb att ta av mig vinterkläderna. Men det har ju varit så underbart väder så det har ju inte gått att låta bli...

Satt vid pysselbordet å gottade mig i den fantastiska månadspåsen när jag kände hur taggtråden smög fram i halsen och näsan började rinna. Snart var även frossan över mig :(
Nu sitter jag i soffan med en kopp hett te och en filt runtom mig. Dator står tryggt i knät och hjärnan arbetar.
Då jag inte har något nytt att dela med mig av så tänker jag istället dela med mig av ett litet tips som gjort scrappandet lättare för mig.

När jag började scrappa var det först enklare kort som producerades, sedan hittade jag mer och mer dekorationer. jag började göra lo´s med mer och fler dekosar i olika varianter.
Medan jag skapar flyttar man runt allt hit och dit, plockar dit och tar bort. Sen så har man det plötsligt framför sig... Precis SÅ ska det vara och då är det dax att fästa allt, och man lär börja "nerifrån". Bort med allt och... STOP STOP STOP!!!
Det är här mitt lilla tips faller in. Ta fram kameran och fota innan du plockar bort allt :)
Jaha, du gjorde redan så. Jaja, men för mig var det en riktig aha-upplevelse och det underlättade mitt scrappande enormt :)

Så du som inte gör så, och inte har fotografiskt minne, ha kameran nära tillhands även när du scrappar.

Ha det gott alla å scrappa lugnt <3

3 kommentarer:

  1. Håller med om att det där är ett mycket bra tips. Jag använder oxå kameran.

    Hoppas att förkylningen gått över och att du har en fin påsk ihop med familjen!

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde så förrut men nu har jag börjat bygga uppifrån dvs jag tar det översta och fäster det på det underliggande osv. på det sättet behöver man inte ens ta bort sakerna ifrån basen man bara lyfter fäster lyfter lite och fäster :) så har den inte ändrats alls från början. :) prova det är ganska enkelt.
    hoppas du frisknat på dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för omtanken, det var en rackarns envis förkylning som kom. Men idag törs jag nog andas att jag är frisk.

    Å tack Mela för tipset! Ska självklart prova :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera