söndag 16 december 2012

Julen annalkas....alldeles för fort...

Nu går det fort, alldeles för fort... Har jag verkligen köpt alla klappar?? Vet jag vad som ska handlas till julbordet?? När ska vi klä granen?? Måste hinna städa....

Hua, vilken stress det blir varje år inför julen. Ändå är vi få på julafton, bara närmst sörjande och inte ens alla där. Make, barn, min mor och bror....Men jag vill ju ändå att det ska vara fint och mysigt...

Idag blev det pepparkaksbak med barnen i varje fall. Tre trollungar, där två av dem bakade flitigt och den tredje tyckte mjölet var intressantast.... Alla har varit hos mamma frisör igår oxå, så de är klara till jul i varje fall. Vore skam att säga det samma om mig själv ;). Som tur ska min frisör få göra en insats på tisdag. Välbehövligt!!

Skaparverkstan ligger lite på halvis eller vad man ska kalla det. Städning och julförberedelser får gå före just nu. Men lite hinns med i varje fall.
 En julkrans till vår ytterdörr. Kan inte ta åt mig äran för stommen, den kommer från Blomsterstugan här i Hedemora. En fullkomligt beroendeframkallande butik!
Sen ett uppdrag från maken! Han behövde en julhälsning på sina gottepåsar till kunderna. Så fram med en textstämpel från Vilda Stamps och sedan lite annat. Eftersom det skulle göras 20 st fick det bli av den enklare varianten!

Hoppas ni andra känner er mer väl förberedda för julen!
Kram // Kasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar