måndag 10 maj 2010

Dagge daggmask....

Min stora flicka är väldigt fascinerad av maskar. Ja, just maskar. Att vi har en gräsmatta full av dem gör inte saken bättre. För någon vecka sedan räfsade jag upp de sista löven från i höstas som inte hann tas bort innan snön föll. Under denna lövmassa frodades daggmaskar tjocka som pekfingrar. Till både min och dotterns stora förtjusning. Jag, glad då det är ett gott tecken på bra jordmån, och dottern för att de är så läskiga och roliga samtidigt. Hon vet oxå (med en blomtokig mamma, faster, farmor, kusin mfl.) att maskar är bra, speciellt i komposten. Så det sattes igång att samlas mask, från gräsmattan och förflyttas till komposten. Bättre hjälpreda i trädgården är svårt att få tag på.

Uppenbarligen verkar detta med maskat locka många barn till lek och förtjusning. Julias son har på LO nedan hittat en mask och ser väldigt lycklig ut över detta. Såsom många andra barn döptes denna lilla varelse till Dagge. Visst är barn underbara! Varsågoda och njut av ett barns glädje:


 
Bakgrundspapperet är inte från shoppen, men övrigt mtrl finns i shoppen. Det småblommiga mönstrade papperet är ur Basic Grey "Sugar Rush" och det bakom fotot är My Little Shoebox. Knapparna och alfabetet finns även i butiken. Sedan har ju Julia med lite finess roat sig med lite färg.

1 kommentar:

  1. Ja jag kan tänka mig att Ia är en alldeles utmärkt hjälpreda i trädgården. Ja det har jag väl i och för sig fått uppleva själv också, när vi varit hos mamma tillsammans :-)

    SvaraRadera